Algemene informatie


Als u zich voor de eerste keer aanmeldt, zullen wij u vragen naar uw NAW-gegevens, verzekering, identificatiepapieren en, indien van toepassing, de verwijzing van de huisarts/specialist. Tevens zal er gevraagd worden om welke klacht het gaat en of u behandeld dient te worden door een gespecialiseerde fysiotherapeut of dat u een voorkeur heeft voor een bepaalde therapeut.
Sinds 2006 is fysiotherapie direct toegankelijk. Als u uw klacht herkent als een echte houdings- en/of bewegingsklacht dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de praktijk. Wij maken dan direct een afspraak voor een screening. Een fysiotherapeut bekijkt uw klacht en beoordeelt of u bij de fysiotherapeut op het juiste adres bent of dat u met deze klacht naar uw huisarts dient te gaan. Van deze screening sturen wij altijd een verslag naar de huisarts. Sommige verzekeraars tellen de screening als een behandeling, in dat geval kan het dus gunstiger zijn om u door te laten verwijzen door uw huisarts.

 

Wat kunt u verwachten van uw eerste afspraak?

U wordt verzocht voor uw eerste behandeling een hoeslaken of grote badhanddoek mee te nemen. U neemt plaats in de wachtkamer en wordt op de afgesproken tijd door de fysiotherapeut opgehaald. De fysiotherapeut vraagt u enkele persoonsgegevens zodat een behandeldossier aangemaakt kan worden. Hierna wordt u gevraagd naar uw gezondheidsprobleem. Meestal wordt dit gesprek gevolgd door een onderzoek. Tijdens het onderzoek kan u gevraagd worden zich gedeeltelijk uit te kleden. Het onderzoek zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen. Naar aanleiding van de resultaten uit dit onderzoek zal een behandelplan opgesteld worden. Dit behandelplan zal de therapievorm en het aantal behandelingen omvatten en zal met u worden besproken. Daarna wordt uw toestemming gevraagd voor de medische behandeling. Bij de tweede afspraak zal gestart worden met de behandeling van uw klacht.

 

Vragenlijsten

Om helderheid te krijgen in uw klachten maken wij soms gebruik van vragenlijsten. Een aantal vragenlijsten is tevens ontwikkeld om het verloop van de therapie (vooruitgang, stilstand, of achteruitgang) te meten. Deze vragenlijsten worden daarom herhaald gedurende de behandelserie.

 

Behandeling aan huis of instelling

Mocht u niet in staat zijn om naar de praktijk te komen voor behandeling dan bieden wij ook de mogelijkheid dat de fysiotherapeut u thuis of in de instelling behandeld waar u woont. Dit kan echter alleen op medische verwijzing van uw arts en niet via de Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie.

 

Fysieke bereikbaarheid

De praktijk is rolstoel toegankelijk. Parkeren kunt u op de privé parkeerplaats achter de praktijk maar ook op de straat als dat uw voorkeur heeft. De praktijk is met het openbaar vervoer goed te bereiken met buslijn 1 en 4 halte Gelre Ziekenhuis of Lijn 10 halte Boogaardslaan te Ugchelen.

 

Hygiëne

Wij vragen u voor iedere behandeling een handdoek mee te nemen. Verder verwachten wij van u als patiënt/cliënt dat u de persoonlijke hygiëne regels in acht neemt en zorgt voor een goede lichaamsverzorging. De praktijk is rookvrij.

 

Continuïteit van de behandelserie

Tijdens (langdurige) afwezigheid van de therapeut zal, indien noodzakelijk, de behandeling worden uitgevoerd door een collega binnen de praktijk of zal een externe waarnemer worden gezocht om de behandeling te continueren.

 

Aansprakelijkheid

De Praktijk Fysiotherapie Ugchelen is niet aansprakelijk voor schade aan en/of vermissing van zich in het gebouw of binnen directe omgeving van het gebouw bevindende eigendommen/bezittingen van bezoekers.

 

Afmelden

Indien u een afspraak om welke reden dan ook niet na kan komen, dient u zich deze minimaal 24 uur voor de afgesproken tijd af te melden. Wanneer dit niet gebeurt, zijn wij genoodzaakt om de behandeling bij u in rekening te brengen. (Dus niet bij de verzekeraar.)